News

Μεγάλη ιστορική έκθεση
«ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ – Από την Προϊστορία, στην Ελλάδα του Σήμερα»,
διοργανώνει
το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ε.Ε.Τ.Ε.)
Αίθουσα «Νίκος Κεσσανλής»,
Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών,
Πειραιώς 256, Ταύρος
29 Δεκεμβρίου 2021-18 Φεβρουαρίου 2022
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Το Φθινόπωρο του 2017, η Εφορία Χαρακτικής του Ε.Ε.Τ.Ε και δέκα χαράκτες από το τμήμα της, με την υποστήριξη του Δ.Σ., ορμώμενοι από τις δύο μεγάλες επιτυχημένες εκθέσεις μας για την «Αντίσταση 1936-1974», αποτελέσαμε μία μεγάλη ομάδα και ξεκινήσαμε να δουλεύουμε για μία νέα έκθεση, πάνω σε μία μεγάλη ιδέα. Την ιδέα που καθημερινά περνά από μπροστά μας, μέσα από τον μόχθο της δουλειάς μας. Και είναι αυτή η μικρή ταπεινή χαραγμένη γραμμή πάνω στο ξύλο, στο χαλκό, στην πέτρα, αλλά και σ’ άλλα υλικά, που γίνεται έργο χαρακτικό, τυπωμένο σε πολλά αντίτυπα. Και που κάποτε, πριν πολλές χιλιάδες χρόνια, ο άνθρωπος την χάραξε για πρώτη φορά, πάνω σ’ένα βράχο. Για να αφήσει το όποιο αποτύπωμά του και να επικοινωνήσει με τον συνάνθρωπο. Αυτή η μικρή χαραγμένη γραμμή είναι και η απαρχή της εξάπλωσης της Γνώσης σε ολόκληρο τον Κόσμο, παίρνει μορφή, γίνεται σύμβολο, γράμμα, γραφή. Εκτυπώνεται, γίνεται έντυπο, βιβλίο. Πολλαπλασιάζεται, εξαπλώνεται παντού. Κι ο κόσμος αποκτά το μεγάλο πλεονέκτημα της γνώσης. Η απαρχή λοιπόν της εξάπλωσης της γνώσης και το ξεκίνημα της χαρακτικής τέχνης ήταν η ιδέα και το κίνητρο να δημιουργήσουμε αυτή την έκθεση με τίτλο:
«Χαρακτική – Από την Προϊστορία στην Ελλάδα του σήμερα»
και να αναδείξουμε έτσι αυτό το επίτευγμα. Γιατί είναι η Γνώση που μαζί με την Τέχνη, χέρι–χέρι, ενώνουν τους Ανθρώπους, τους Λαούς και το Χθες με το Σήμερα.
Η έκθεση αναπτύσσεται στο χώρο χρονολογικά ώστε να γίνει κατανοητή η πορεία της γραφής, της γνώσης και της χαρακτικής τέχνης. Ξεκινά με τις Προϊστορικές Βραχοχαράξεις από την Κίνα, την Γαλλία και την Ελλάδα.
Συνεχίζεται στους Αρχαίους Ιστορικούς Χρόνους με τα σύμβολα, σφραγίδες, επιγραφές, σφραγιδόλιθους από Αρχαιολογικά και Ιστορικά μουσεία της Ελλάδας και της Κύπρου.
Προχωράει στην Κίνα με αρχαίες γραφές και ιστορικές εκτυπώσεις χαρακτικής από μουσεία της Κίνας.
Συνεχίζεται στην Ευρωπαϊκή χαρακτική του Μεσαίωνα, της Αναγέννησης, του Ιμπρεσιονισμού και της Ιαπωνικής Τέχνης (από Συλλογές).
Προχωρά σε Λιθογραφίες ξένων περιηγητών στην Ελλάδα από Ελληνικά ιστορικά μουσεία, και σε Χαλκογραφίες Εικόνων του Αγ. Όρους.
Η πορεία αυτή τελειώνει με χαρακτικά έργα Χαρακτών του τόπου μας, μελών του Ε.Ε.Τ.Ε. Αφ’ ενός (από Συλλογές) με τα έργα Χαρακτών που δεν ζουν πια και που πολλοί από αυτούς κατέδειξαν με τα Χαρακτικά τους σημαντικά γεγονότα και τους αγώνες της νεότερης Ιστορίας του τόπου μας, κι αφ’ ετέρου με τα Χαρακτικά έργα σύγχρονων Χαρακτών μερικά από τα οποία καταδεικνύουν και την τεχνική εξέλιξη της ψηφιακής Χαρακτικής τέχνης στην Ελλάδα.
Εκθέματα θα παρουσιαστούν από:
Την Εφορεία Αρχαιοτήτων Παλαιοανθρωπολογίας – Σπηλαιολογίας, Το Μουσείο Χετάο (Κίνα), Το Αρχείο του Υπουργείου Πολιτισμού της Γαλλίας, Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Το Επιγραφικό Μουσείο, Το Μουσείο Αρχαίας Αγοράς, Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας, Το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας, Το Αρχαιολογικό Μουσείο Χώρας Μεσσηνίας, Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων, Το Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνα (Πέκινο), Το Κυπριακό Μουσείο, Το Μουσείο Σαγκάης (Κίνα), Το Μουσείο –Βιβλιοθήκη Στρατής Ελευθεριάδης/ Τεριάντ, Το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο –Μέγαρο Παλαιάς Βουλής Αθήνα, Το Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης –Μουσείο Μπενάκη, Το Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, Την Εθνική Πινακοθήκη –Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου, Το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, Το Άγιον Όρος.
Θα παρουσιαστούν έργα μέσα από την ιστορική πορεία της τέχνης της Χαρακτικής στον 20ό αιώνα στην Ελλάδα, των:
Αλεβίζου Τάσσου, Αστεριάδη Αγήνωρα, Βαρλάμου Γιώργη, Βασιλείου Σπύρου, Βελισσαρίδη Γιώργου, Βεντούρα Νικόλαου, Γαλάνη Δημήτρη, Γιαννουκάκη Δημήτρη, Γραμματόπουλου Κώστα, Δαγκλή Χρίστου, Δήμου Γιώργη, Ζαβιτσάνου Μάρκου, Ζέππου Εμμανουήλ, Θεοδωρόπουλου Άγγελου, Καζάκου Βασίλη, Κατράκη Βάσως, Κεφαληνού Γιάννη, Κινδύνη Άννας, Κογεβίνα Λυκούργου, Κομιανού Άριας, Κορογιαννάκη Αλέξανδρου, Μαγγιώρου Λουκίας, Μακρή Ζιζής, Μοντεσάντου Λουίζας, Μόραλη Γιάννη, Μόσχου Γιώργου, Μπεκιάρη Κούλας, Νικολαϊδη Τόνιας, Ορφανού Λάμπρου, Παπαδημητρίου Ευθύμη, Πασχάλη Λέλας, Πλακωτάρη Κώστα, Ρέγκου Πολύκλειτου, Ροβέρτου Αριστείδη, Σεμερτζίδη Βάλια, Στεφανίδη Γιάννη, Φαρσακίδη Γιώργη, Φέρμπου Ι Νικόλαου, Χάρου Βασίλη.
Επίσης συμμετέχουν μετά από ανοιχτή πρόσκληση 143 Σύγχρονοι χαράκτες-μέλη του ΕΕΤΕ με 223 έργα:
Οι:
Βασίτσκοβα Καταρίνα, Αγγελόπουλος Χρήστος, Αναγνωστάτου Elessa, Ανδρουτσάκης Στάθης, Αννιτσάκης Οδυσσέας, Ανούση-Ηλία Ρένα, Αποστολά Αγγελική, Αρβανίτης Ζαχαρίας, Αρφαράς Μιχαήλ, Αχειμάστου Φανή, Βάρθης Φώτης, Βασιλάκου-Γερακάρου Αργυρή, Βέργης Αλέξανδρος, Βλασσόπουλος Γεώργιος, Γαλάτη Ελευθερία, Γεωργά Ματίνα, Γεωργουδάκης Χρήστος, Γιανναδάκης Μανόλης, Γκαλντέμης Χριστόδουλος, Γκαραβέλα Βασιλική, Γκάρστεα Έλενα, Γκιούρα Σουλτάνα, Γκόλαντα Νέλλα, Γουλάκος Περικλής, Γουρζής Γιάννης, Δελφίνο Ιωάννα, Δεσεκόπουλος Νίκος, Δημακάκου Χαρά, Ευαγγελάτος Κώστας, Ζαχάρωφ Μαρίβα, Ζιάκα Μαρία, Ζωίδη Πόπη (Καλλιόπη), Κάλλαν-Kallan Canuto, Καμπάνης Μάρκος, Κάπρου Ελένη, Καρούση Παναγιώτα (Μπέττυ), Κεραμέα Ζωή, Κολιός Ιωάννης, Κολιπέτσα Βασιλική, Κομπατσιάρη Μαρία, Κορίτσογλου Μάρθα, Κουκουλάκη Στέλλα, Κουμαντάκη Δήμητρα, Κουντούρη Παναγιώτα (Γιολάντα), Κρίσικο (Χρυσικού) Κλέβες, Κριτσωτάκη Αριστέα, Κυριακίδης Γιάννης, Κυρίτσης Νικόλαος, Κωνσταντάκου Αναστασία, Κώτση Ανδριάνα, Κώτσιου Κωνσταντίνα, Λαμπρέτσα Δήμητρα, Λιανός Αθανάσιος, Λιούγκας Ευάγγελος, Μάνου ́Εφη, Μαρκάκη Τζένη, Ματάλα Μαρία, Μάτζαρη Δέσποινα, Μαυροδόγλου Βαλεντίνη, Μαχαιρίδη Ευστρατία, Μελά Εύα, Μήλιος Γεώργιος, Μηλιώτης Δημήτρης, Μητσάκου Σταυρούλα, Μικρού Αναστασία, Μουσιού Κατερίνα, Μπάκαλου Αλεξάνδρα, Μπακογιαννάκη Δήμητρα, Μπαρούνας Σωτήρης, Μπενάκη- Πολυτίμη Μαρία, Μπόζκο Οξάνα, Μπόμπολη Σοφία, Μπότσογλου Χρόνης, Νιόλης Γρηγόρης,Ντατσούλη Βάνα, Ξενάκη Μαριάννα, Ξυλά Ξαναλάτου Ίρις, ΞυνέληΧρυσούλα, Οικονομίδου Φλωρεντία, Παγώνης Αλέξανδρος, Παντελιάς Μίλτος, Παντολφίνι Πίνο, Παπαγιάννης Ευάγγελος, Παπαδημητρίου Βίβιαν, Παπαδημητρίου Μαρία, Παπαδοπετράκης Ευριπίδης, Παπαδοπούλου Ναταλία, Παπαδοπούλου Σοφία, Παπαιωάννου Λιάνα, Παπαιωάννου Μαντώ, Παπανικολάου Ελένη, Παπανικολόπουλος Νέστωρ, Παπαφράγκου Κυριακή, Πάτση Μαρία, Πατσόγλου Αριστείδης, Πεζά Ψαρώνη Ευγενία, Πεταλάς Μιλτιάδης, Πετροπούλου-Δημητράκη Μιμή, Προβατίδου Μαρίνα, Ρόκος Στέφανος, Σαϊτη Χαρά, Σακελλάρη Ελένη-Σοφία, Σαματάς Σπύρος, Σαρελάκου Ρόκου Ρουμπίνη, Σαχίνης Ξενής, Σημίτη Μουζακίτη Φανή- Ιωάννα, Σιάμκουρη Μάγδα, Σιατερλή Δήμητρα, Σινιόσογλου Αμαρυλλίς, Σκυργιάννη Έρη-Γεωργία, Σουλιώτου Αναστασία Ζωή, Σπεράντζας Βασίλης, Σπηλιωτάκη Μαργαρίτα,Σπύρου Βασιλική, Σταθοπούλου Ράνια, Στεφανάκις Γιάννης, Στούκας Σπύρος, Συρεγκέλας Δημήτριος, Σφυρής Αθανάσιος, Σχοινά Μαίρη, Σωτήρχος Ευστάθιος, Τζολάκη Ρένα, Τουζλουκώφ Βανέσσα -Ιωάννα, Τσαλαματά Βίκυ, Τσέλιος Πανταζής, Τσερκέζη Θάλεια, Τσουμάνη Αγγελίνα, Υφαντίδου Βενετία, Φαλκώνης Μιχαήλ, Φερεντίνος Παναγιώτης, Φερεντίνου Παρασκευή, Φίλη Μαρία, Φουνκ Έφη, Φραγκουλίδου Ράνια, Φράγκου-Νιδριώτη Ελένη, Χαντέ Μαρία, Χαραλάμπους Έλσα (Ελισσάβετ), Χαροκόπου Αναστασία, Χατζηιωάννου Σταματία, Χιώτης Αντώνης, Χριστόπουλος Ιωάννης, Χριστοφυλάκης Στέλιος, Ψυχοπαίδης Γιάννης.

Ομαδική έκθεση χαρακτικής
“Ο ΣΥΝΟΙΚΙΣΜΟΣ”
Η αίθουσα τέχνης “Αδαμαντία”, στο Νημπορειό της Άνδρου, παρουσιάζει την ομαδική έκθεση χαρακτικής “Ο ΣΥΝΟΙΚΙΣΜΟΣ”.
Ο Συνοικισμός του Νημπορειού δημιουργήθηκε μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή σε απόσταση αναπνοής από τη μεγαλοαστική πρωτεύουσα, τη Χώρα. Σε έναν τόπο σχεδόν παρθένο γύρω από τη φάμπρικά του, που λειτούργησε αρχικά ως μεταξουργείο και αποτέλεσε μετά το οριστικό κλείσιμό του την πρώτη στέγη των προσφύγων.
Ο ερχομός τους σηματοδότησε μια νέα εποχή για την ευρύτερη περιοχή. Με την παραγωγή άγνωστων προϊόντων για τους ντόπιους όπως το γιαούρτι που μεταφέρανε σε βαλιτσούλες στα ορεινά χωριά, το παγωτό, το σάμαλι. Με τη δημιουργία οργανωμένων μπακάλικων στη Χώρα, την εισαγωγή ακόμη και μηχανών αλέσματος καφέ από το εξωτερικό και την τοποθέτηση ντουσιέρων στα κοντινά Γιάλια.
Η μεταπολεμική μετανάστευση της πλειοψηφίας τους στην Αμερική και η καταστροφική τσιμεντοποίηση των σπιτιών τους από τη δεκαετία του ΄70 αλλοίωσε οριστικά το χαρακτήρα του. Οι πρόσφυγες όμως είχαν προλάβει να μπολιάσουν τον ντόπιο πληθυσμό.
Έξι εικαστικοί επιχειρούν με τις τεχνικές και τα μέσα της χαρακτικής τέχνης να μας δώσουν το αποτύπωμά του και να μας ταξιδέψουν πίσω και μέσα στο χρόνο. Να δείξουν όλον αυτόν τον ξεχασμένο πλούτο της διαπολιτισμικής επικοινωνίας.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:

Χρήστος Αγγελόπουλος,
Κανούτο Κάλλαν,
Ελένη Κάπρου,
Γιάννης Κολιός,
Ανδριάνα Κώτση,
Δημήτρης Μηλιώτης
Επιμέλεια Λήδα Καζαντζάκη

 

Ομαδική έκθεση χαρακτικής
“Ο ΣΥΝΟΙΚΙΣΜΟΣ”
αίθουσα τέχνης “Αδαμαντία”, Νημπορειό, Άνδρος.
Διάρκεια έκθεσης: 17-30 Ιουλίου 2021
Ώρες λειτουργίας καθημερινά 11.00-14.00 & 19.00-22.00

Η ιστοσελίδα kallan.gr ανανεώθηκε από τον Κωνσταντίνο Χριστοδουλάκη και λειτουργεί τώρα σ’όλες τις πλατφόρμες συμπεριλαμβανομένων και των ANDROID και iOS. 

 “Στην μνήμη του Γιώργου Μπουζιάνη”, EPsilon Art Gallery, Λουτράκι. Επιμέλεια Χρήστος Θεοφίλης

«Σπασμένη Πραγματικότητα»: Ομαδική έκθεση χαρακτικής στην Gallery Kourd

«Σπασμένη Πραγματικότητα»: Ομαδική έκθεση χαρακτικής στην Gallery Kourd

 

Σπασμένη Πραγματικότητα”, Kourd Gallery, Αθήνα. Επιμέλεια Λήδα Καζαντζάκη.

Καλλιτέχνες που συμμετέχουν:
Ζολωτάκης Αποστόλης, Κάπρου Ελένη, Κολιός Γιάννης, Κώτση Ανδριάνα, Μηλιώτης Δημήτρης, Σπανόπουλος Δημήτρης, Gartner Joachim, Kallan Canuto
Και από την συλλογή του Joachim Gartner:
Braque Georges, Chillida Eduardo, Hartung Hans, Kokoschka Oskar, Penck A.R., Rauschenberg Robert, Serra Richard, Tapies Antonia, Tobey Mark, Vostell Wolf.

 

 

Κρίκος VII“, Πολιτιστικό Κέντρο της Χανιάς, Χανιά, Κρήτη. Επιμέλεια Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης

https://m.facebook.com/101740738258953/photos/a.101769231589437/126323962467297/?type=3&source=54

The International plain Notebook Project, curator Dr Guy Moraq, Gallery on the Cliff, Netanya, Israel

Διαδρομή – από το προσωπικό στο ομαδικό”, Φωταγωγός, Αθήνα 

Μνήμη-Λήθη-Γραφή. Ελληνική-Κινεζική

30 Μαρτίου – 31 Μαΐου 2018

Εικαστική έκθεση με θέμα «Μνήμη-Λήθη-Γραφή. Ελληνική-Κινεζική» διοργανώνει το Επιγραφικό Μουσείο.

Στην έκθεση που επιμελήθηκαν οι Βασιλική Κολιπέτσα, Κωνσταντίνος Στουπάθης και Ioanna Lin, συναντιούνται και συνδιαλέγονται δύο από τις αρχαιότερες γραφές του κόσμου, η ελληνική και η κινεζική. Συμμετέχουν οι Έλληνες και οι Κινέζοι καλλιτέχνες: Χρήστος Αγγελόπουλος, Αγγελική Αποστολά, Kuang Yimimg, Έλενα Γκαρστέα, Canuto Kallan, Βασιλική Κολιπέτσα, Ioanna Lin, Χριστίνα Παπαγεωργίου, Μιλτιάδης Πεταλάς, Χρήστος Σανταμούρης, Δώρα Τριανταφύλλου, Cai Xianilang.

Εγκαίνια: Την έκθεση θα εγκαινιάσει ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Κώστας Στρατής, την Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018 και ώρα 18.00.

 

 

https://www.archaiologia.gr/blog/agenta/%CE%BC%CE%BD%CE%AE%CE%BC%CE%B7-%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B7-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B5%CE%B6%CE%B9%CE%BA%CE%AE/

Η εφημερίδα Times News γράφει 17/12 2017:

https://www.timesnews.gr/kanouto-tsalidis-kallan-danos-zografos/

Ο Κανούτο Τσαλίδης Κάλλαν (Canuto Kallan, Κοπεγχάγη, Δανία 16 Δεκεμβρίου 1960) είναι Δανός ζωγράφος. Έμαθε πρώτα την τέχνη του επιπλοποιού και ύστερα αποφοίτησε το 1990 ως Ενεργειακός Μηχανικός µε Μεταπτυχιακό στην Επιστήμη της Μηχανικής από το Πολυτεχνείο DTU της Δανίας. Σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών από όπου αποφοίτησε το 2003.

Η ζωγραφική πράξη του Κανούτο Κάλλαν εντάσσεται αναμφισβήτητα μέσα στη μεγάλη παράδοση των κινημάτων του μοντερνισμού, αλλά και στον τόπο και στο χρόνο μέσα στον οποίο ζει. Τα έργα του προτάσσουν το υποκειμενικό συναίσθημα πάνω στην αντικειμενική πραγματικότητα και δίνουν προτεραιότητα στον τρόπο με τον οποίο αυτή απεικονίζεται, υιοθετώντας την πλήρη ελευθερία στην επιλογή των χρωμάτων, τις απλές φόρμες, την πυρετώδη πινελιά, τη δυναμική αντίθεση των χρωμάτων αλλά και αυτή των μορφών με τις επίπεδες χρωματικά επιφάνειες που καλύπτουν το φόντο.

Οι φιγούρες του Κανούτο Κάλλαν διοχετεύουν συχνά δυνατά μηνύματα διαμαρτυρίας και κοινωνικής κριτικής και φέρνουν το θεατή αντιμέτωπο με τη σκληρή πλευρά της σύγχρονης ανθρώπινης ύπαρξης, τη μη ισορροπημένη, βίαιη σχέση του ανθρώπου με την κοινωνία, τη φύση και τον ίδιο του τον εαυτό.

Η παραμόρφωση των μορφών στοχεύει στην αποκάλυψη της ουσίας των πραγμάτων και φέρνει στο φως τη διαστρέβλωση που επικρατεί σήμερα στις ανθρώπινες σχέσεις. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε εκθέσεις στην Ελλάδα και σε χώρες όπως Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Γερμανία, Δανία, Ισραήλ, Ιταλία, Καναδάς, Ν. Αφρική, Ρουμανία και Τουρκία.

“ΚΡΙΚΟΣ V”, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον, Δρομόνερο, Κρήτη. Επιμέλεια Ιωάννης Ν. Αρχοντάκης και Μεγακλής Ρογκάκος

“Polis, (In)Visible-Ungovernable-Unfortified”, ΧΑΝΙaRT 2015 – ΕΙΚΑΣΤΙΚέΣ ΔΙΑΔΡΟΜέΣ στο ΝΟΜό ΧΑΝίΩΝ, Χανιά, Κρήτη. Επιμέλει: Μανώλης Γιαννουδάκης,  Δήμητρα Σιατερλή και Βίκυ Τσαλαματά

21.04.2014 Επαναπροσδιορίζοντας την Παλιμψηστή Πόλη,  Μιμάρ Σινάν,  Κωνσταντινούπολη, Τουρκία

Συνέντευξη με τον Κανούτο Κάλλαν στο μηνιαίο περιοδικό “IN FACT” τεύχος 21 ISSN:2241-3073
http://issuu.com/georgexeil/docs/infact_21

“Together with Kenneth Goldsmith\’s work, the exhibition Not Book will take place at the Beit Ha’ir Urban Culture Museum in Tel Aviv the “”International Plain Notebook Project””, curated by Dr. Guy Morag Tzepelewitz, dedicated to the plain brown notebook. This notebook, associated with the educational system of the early days of socialistic Zionism in Eretz Israel, is a political object of sorts, which like the ideology, faces extinction. The notebook becomes an international creative platform, inviting subconscious connection to free and liberated creation. The brown notebook – which we are familiar with from our first years in school is radically transformed when removed from the ideological Israeli context and put into our current times, in which values of internationalism and individualism are cherished. The project proposes a fresh model for collective, interdisciplinary and universal art, which brings together hundreds of artists from different backgrounds, abolishing the customary hierarchies defined by the art establishment.

Over 350 artists from 45 different countries participate in this wide-scope project, contributing unique pieces in a variety of techniques: two-dimensional, sculptures and 3D, video works and spatial installations. Some of the prominent artists participating in the exhibition are Mark Ulriksen from San Francisco, well-known as the official New Yorker illustrator since 1993; Roger Ballen, an American photographer who mainly photographs residents of rural villages in South Africa, and who has exhibited at the Pompidou Center, the Victoria and Albert Museum and the MoMA; Steingrimur Eyfjord from Iceland, who has participated in the Venice Biennale in 2007; and Nalini Malani from India, a well-known artist whose works are influenced by her experiences as a refugee in India. Some of the prominent Israeli artists are: David Tratakover, Anisa Askar, Doron Rabina, Daniel Landau, Yair Garbuz, Keren Shpilsher, Dina Shenhav, Itzik Rennert, new video works by Shahar Marcus and Ariella Plotkin as well as students from Thelma Yellin and Gymnasia Herzliya including Roei Palant, Maya Pollak and Shanee Roe from the 10th grade, who created a spectacular booklet out of her math notebook from her summer course for students who failed.

“In a digital world, where economic and political forces coerce us to continuously be swept away in the technological whirlwind,”” Says Ayelet Bitan Shlonsky, Chief Curator and Director of the Bialik Complex, “”this exhibition raises questions currently at the center of the art, cultural and social discussion: what is the balance of powers at present between the new and the old media, and where is this heading? What is original creation in the digital era? What is the role of the museum and the curator in an age where hierarchies have blurred, and information is free and available to all?”

http://www.frissirasmuseum.com/Greek/collection.aspx?id=174

Στρατής Τσίρκας “Ακυβέρνητες Πολιτείες”
Έκθεση με έργα εμπνευσμένα από την τριλογία του συγγραφέα.
Από 16.11.2011 μέχρι 17.12.2011

Συνέντευξη στο Musetouch Visual Arts Magazine no 9 με τον Κανούτο Κάλλαν απο τη Maia Sylba

https://musetouch.org/canuto-kallan-the-joy-of-creation/

https://musetouch.org/issue-9/

Canuto Kallan

Canuto Kallan was born in 1960 in Copenhagen, Denmark. Before studying at the Athens School of Fine Arts, he graduated in 1989 from the Technical College of Copenhagen as a cabinet-maker and was awarded the Silver Medal for Woodworking by the Queen of Denmark. At the same time he was studying at the Technical University of Denmark, from where he graduated in 1990 as a Mechanical Engineer (Master of Science ίn Engineering). In 2003 he graduated with distinction from the Athens School of Fine Arts, where he studied painting and later on printmaking.
During the 2010 FIFA World Cup in South Africa he was invited to represent Denmark as one of the five Danish artists in the “2010 Fine Art” world art event and exhibition.
Canuto Kallan and the Danish musician Morten Carlsen (member of the famous jazz and world music orchestra, “The New Jungle Orchestra”) started an interdisciplinary cooperation transforming images to music and vice versa in November 2010.
Until today he has presented his work in 4 solo shows in Denmark and Greece and has participated in numerous group shows.He is a member of the Greek Chamber of Fine Arts and the Danish Association of Visual Artists. Since 1993 he lives and works in Athens.
The works of Canuto Kallan can be found in collections such as:
The Collection of Papadrielleiou Gallery in Komotini Greece, the Greek head office of Burmeister & Wain – ΜΑΝ, Piraeus, the Hotel Creta Maris, Crete, the Hotel Knossos Beach,
Crete, the head office of Postscriptum, Athens, and private collections.

When did you first realize you are an artist?
Art has always played a big role in my life. As a child I was into both music and painting. I was 10 when I won my first prize for one of my paintings. Regarding music I started with the recorder, I continued with violin and viola and ended up on the saxophone. At university, when I studied engineering, I could not practice so freely on my saxophone because I was living in a dormitory, so I turned into painting in order to be able to satisfy my inner need for self – expression. I started covering the walls of my room with drawings and colours. Later on,
during a trip to Tuscany, I met an icon painter who asked me to become his pupil. Unfortunately, he died a few months before I could complete my studies and then be taught by him. He kindly bequeathed me all of his icons so that I could study and be inspired by them. In
the meantime I received the First Prize for the piece of furniture that I had created for my cabinetry thesis in Denmark. The scholarship I received made it possible for me to come to Greece. There I resumed my study of icon painting which then led me to the Athens School of Fine Arts. So I guess it was more a process of my inner needs than a sudden realization that led me to become a painter.

Can you tell me more about yourself and your art?
The colours in my paintings are probably what characterize my work, and is for a big part the reason for me to paint. I presume this influence comes from my childhood in Denmark, where the nature is grey for 6 months of the year. In the winter it is very dark and often foggy. When it snows it is beautiful and bright, but then the only colour is the blue of the sky. That time of the year was a nightmare for me, while spring, when nature is bursting forth with flowers of all colours and green leaves on the trees, was my rebirth! I live in Athens, which is a crowded place. So my paintings are mainly about people and the relations among them. But when I occasionally paint outside Athens I use the nature as a source of inspiration. Actually my palette became much clearer and stronger following a trip to a Greek island in springtime. The colours in the Greek nature are usually very dull and dusty most of the year, except during the spring.

What inspires you to create art and how do you keep motivated yourself?
I usually start out from something I “see” that moves my sensations. It may be something I see during day to day life or a photo, a thought or simply a colour and then, based on my feelings, I then proceed. Before I start a painting, I may have a clear idea about what I would do, but usually only for a start and then I follow a path on the canvas. However, I am not in a position to define what leads me during this process. Often it feels like a struggle with myself and the colours. The canvas becomes my battlefield. Many think that an artist waits for the inspiration to come on him, but that is not the way it works, at least for me and most of my colleagues I know off. Inspiration comes by working. One idea gives room to more ideas to come in.

Is the subject important to you, or do you simply paint to express yourself?
It is a combination of both. The subject may be the reason to start out but the actual process of painting leads me to satisfaction. At a certain point I don’t think of the subject anymore but only what happens on the canvas in terms of forms, colours, harmonies etc.

Your paintings have a lot of strong emotions  in them, are they yours or the subjects emotions?
I try to be honest with my emotions, so it is my emotions that guide me in the creation, and not so much emotions I try to put into my subjects. In the end I guess it’s a combination of mine and the spectator’s emotions that the spectator feels in front of the final picture. It is the same about what we see in a picture. What we understand and see is according to our personal experiences. We don’t always comprehend or interpreter images the same way.

What artists have influenced you, and how?
I could mention two experiences that influenced me intensively; the first was a retrospective exhibition of Emil Nolde’s works and, the second, my visit to the Edvard Munch Museum during a trip to Norway. I believe these two artists was an inspiration to me for wanting to paint much more.
I have also been influenced by Marc Chagall and not to forget the Co.Br.A movement to mention a few more. But actually the list is very long. The influence is not always very clear or conscious. Once something has moved us it stays inside us and may come out when we least expect it.

What’s the best and worst part of being an artist?
The best part is very obvious; you do something you love and cannot live without doing it. To create is a very basic human function that gives satisfaction and pleasure. So in this sense I am very fortunate. The worst part of being an artist are really many and of various substances. Beside the economic problems most artists are facing, I believe the worst part is that the artists’ role is being ignored and especially in times of crisis, like this we are going through now. Art is being regarded as luxury and not something that can bring new ideas and inspiration for creating new ways of facing life and its problems. Big sums are so easily spend on destruction, weapons and wars and so difficult so small amounts are spend on art, that can create much better environments, give new experiences, bring people together etc.

Could you talk about your latest series of paintings and what you are trying to achieve with them?
In March 2011 I had my latest show in Athens called “Greener on the Other Side”. It includes paintings that aim at the exploration of the inner and outer world and the projection of the emotional perception of human existence. The title of the exhibition, which is a Danish saying, implies the tendency we have to believe that the “opposite side of the shore”, the “other” reality which we do not experience, is a better, “greener” place – like another “Promised Land”, an unknown world that we idealize. During hard times, this illusion becomes often a conviction and an obsession that obstructs us from paying attention to, and living in, the “here and now”, and from finding our way out through the difficulties in a creative manner. It is a state of mind we all now and then is going through. For the time being it is very apropos in my Greek circles.

If you are about to paint your last painting ever…what and how it would be?
I know what you mean, but actually every painting is my last painting in the very moment I create them. The way I work, as I mentioned before, makes it absurd for me to talk about a planned final painting.

How do you see yourself in the future…do you like to make plans or just letting it be?
In life we need both dreams and plans. If we want to achieve something we have to work according to a plan, and not just fly with the wind. It is like sailing on the ocean, you don’t just leave the sails and the wind to decide, but trim the sails and set a course. Anything else will only just provoke disaster.
I hope I’ll be able to continue painting, and through my art be able to break down some of the walls that separate people. I come from a family with various origins: fishermen in North Scandinavia, farmers and shoe makers in Denmark, ballerinas in Berlin, pharmacists in Istanbul. As a child I met at home people from different parts of the world, from other continents, Africans, Asians, Latin Americans. That is why I distance myself from those who consider themselves superior due to their colour, nationality, religion, vocation or gender, since, from an early age, I discovered that all humans basically seek and feel the same things. My painted “Walls” for an example are for peace, unity, open discussions, mutual respect to mention a few things and not separation, suppression, fanaticism etc.

MS

 

 

“Greener On the Other Side”
Διάρκεια έκθεσης: 15/3 – 2/4/2011 Εγκαίνια: 15/3/2011 Με τίτλο “Greener On the Other Side”, η ατομική έκθεση του Canuto Kallan στην Αίθουσα Τέχνης “Καπλανών 5” περιλαμβάνει ζωγραφικά έργα που στοχεύουν στη διερεύνηση του εσωτερικού και εξωτερικού μας κόσμου και την προβολή της συναισθηματικής αντίληψης της ανθρώπινης ύπαρξης. Το Δανέζικο ρητό του τίτλου υπονοεί την τάση να πιστεύουμε ότι η “αντίπερα όχθη”, η “άλλη” πραγματικότητα που δε ζούμε εμείς είναι καλύτερη, πιο “πράσινη”, σα μια άλλη Γη της Επαγγελίας, ένα άγνωστο που εξιδανικεύεται. Σε δύσκολους καιρούς η ψευδαίσθηση αυτή γίνεται συχνά πεποίθηση και εμμονή που εμποδίζει να επικεντρώσουμε την προσοχή μας και να πλέξουμε την ζωή μας στο τώρα και κυρίως στο εδώ και να βρούμε τις διεξόδους μέσα από τις υπάρχουσες δυσκολίες με τρόπο δημιουργικό. Μέσα από την παραμόρφωση της φιγούρας, τον παρορμητισμό που ενέχει το ιδίωμα του, το δυναμισμό του χρώματος σε κινητικότητα και ρυθμό που κινητοποιεί το θεατή, ο Κανούτο Κάλλαν εκφράζει την εσωτερική του αγωνία για την εποχή. Εσωτερικότητα και έκρηξη χρωμάτων, ένστικτο και ακριβής επιλογή στοιχείων της σύνθεσης, ασυνείδητο και αισθητικά κριτήρια συνυπάρχουν και δρουν συνεργιστικά, αρχικά ως αντίδραση το ένα στο άλλο και κατόπιν ενωμένα αρμονικά. Στα έργα του Κάλλαν η ενέργεια που γεννιέται και “εξαντλείται” ανάμεσα στους ανθρώπους και η αλληλεπίδραση των προσώπων που καταγράφει στις πολυπρόσωπες συνθέσεις του, δημιουργούν ψυχολογικά στιγμιότυπα που αφηγούνται τον τρόπο με τον οποίο τα συναισθήματα, οι φόβοι, τα όνειρα παίρνουν μορφή. Τη βραδιά των εγκαινίων ο Δανός μουσικός Morten Carlsen, μέλος του γνωστού jazz και world music συγκροτήματος “New Jungle Orchestra” θα “μεταφράσει” σε μουσική τα έργα του Canuto Kallan, αυτοσχεδιάζοντας στο σαξόφωνο σε μια live performance. Καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης θα παρουσιάζεται οπτικοακουστικό υλικό της εικαστικής-μουσικής συνεργασίας των δύο καλλιτεχνών.

2010 International Fine Art
The first-ever FIFA World Cup™ to be hosted on African soil will focus the world’s attention on the continent with greater intensity than at any other time in modern history. This concentration of positive energy and Afro-enthusiasm provides the ideal artistic context for leading contemporary artists from around the world to create works inspired by the 2010 FIFA World Cup South Africa™ – the result is the 2010 International Fine Art Collection.

Five leading contemporary artists are being invited from each of the 32 countries that will qualify for the 2010 FIFA World Cup South Africa™ to participate in this project. Each artist is being invited to interpret the same theme, drawing inspiration from Africa, the FIFA World Cup™, and their country’s own national pride, in the style of their choice.

Canuto Kallan – Into the unconscious depths of human existence

by Maia Sylba September 5 2010

https://musetouch.org/canuto-kallan-into-the-unconscious-depths-of-human-existence/

2010 International Fine Art, Augustiana, Δανία

Ομαδική εκθεση στη Γκαλερί Καπλανών 5, Αθήνα

Μια επιλογή απο τα έργα στην συλλογή “2010 Fine Art” στην γκαλερί Galerie in Berlin, Karl-Marx-Allee 76, 10243 Βερολίνο, Γερμανία
28/5-31/7 2010

«Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΟΡΦΗ ΣΤΗ ΤΕΧΝΗ»

21 Δεκεμβρίου 2009 – 24 Ιανουαρίου 2010

Αναδρομική έκθεση 1200 εικαστικών καλλιτεχνών, μελών του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος (Ε.Ε.Τ.Ε.) για τα 65 χρόνια ζωής του φορέα.

14 νέοι καλλιτέχνες πάνε σινεμά.

Βραβείο ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ: Ο Canuto Kallan τιμήθηκε για το καλύτερο εικαστικό έργο.

Η ιστοσελίδα kallan.gr ανανεώθηκε. Το νέο περιβάλλον αναδεικνύει το φωτεινό και πολύχρωμο έργο του Canuto Kallan, τονίζοντας τις γραμμές της τέχνης του.

Γιάννης Βακαρέλης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ναυπλίου, Κανούτο Κάλλαν / Canuto Kallan και Tom Nørring, ο πρέσβης της Δανίας.

12 νέοι εικαστικοί καλλιτέχνες
Επιμέλεια έκθεσης Λήδα Καζαντζάκη, Ιστορικός Τέχνες.